søndag 31. januar 2010

Slumreteppe

Har sydd meg et lite slumreteppe.
Ble inspirert av Trine Bakke's forrige bok
Lappesaker.
Stjernene og "fyllblokkene" er tatt derfra.
Til stjernene har jeg brukt gamle restestoffer,
men de gyldenbrune rutene og rammene er nye stoff.
Tror nok jeg vil sy mere av stjernene,
de var kjempemorsomme å sy.
Når teppet var ferdig, gjorde jeg som Trine:
puttet det i vaskemaskinen. I boka sier hun:
"Vask teppet når det er ferdig.
Krymp og skrukk gir en anelse av håndquiltet
antikt utseende."
Det er første gangen jeg har frihåndsquiltet
et så stort prosjekt på maskin.
Ble nok ikke helt perfekt,
men jeg er fornøyd.
Teppet varmer godt i kulda :)

4 kommentarer:

Min Quilte krok sa...

Kjempe fint:-) å kjekt å ha når det er så kaldt.
Klem

Anonym sa...

Jeg er imponert! Jeg er imponert både over innsatsen og teppet. Du har fulgt gamle tradisjoner og laget et nydelig teppe til bruk. Og slik var det jo egentlig tenkt at tepper skulle være.Når det gjelder håndlagde ting er det lov til ikke å være helt perfekt. Det er det som gir tingene liv og sjarm.
Ha en god hobbyuke!

Laila sa...

Kjempeflott teppe. Eg er veldig glad i stjerner :)

Whitelily sa...

Lovely fabric and I would love to win it! I collect bird print fabric.
Donna